• SWOCC Symposium 2018
Podium / 25 sep 2018 / 13:00

SWOCC Symposium 2018

De jaarlijkse wetenschaps-update voor de communicatiepraktijk

Dinsdag 25 september 2018 vindt het achtste SWOCC Symposium plaats. Tijdens deze bijeenkomst wordt het publiek meegenomen in actueel wetenschappelijk onderzoek, gepresenteerd door vooraanstaande academici. Een greep uit de onderwerpen van dit jaar: chatbots, crisiscommunicatie, realtime marketing op social media, virtual reality, duurzaamheid, free trials en online diensten, aanzetten tot gewenst consumentengedrag.

Tijdens het SWOCC Symposium – de jaarlijkse wetenschaps-update voor de communicatiepraktijk – is er ruim aandacht voor vooruitstrevend onderzoek. In acht bondige presentaties vertellen talentvolle en vooraanstaande academici over de belangrijkste bevindingen uit recent onderzoek. De nadruk ligt op het vertalen van de kennis naar learnings voor de praktijk. Eén van de presentaties wordt verzorgd door de winnaar van de SWOCC Scriptieprijs 2018, welke tijdens het Symposium wordt uitgereikt.

Sprekers

  • Marjolijn Antheunis (Universiteit Tilburg) – Kan je een relatie opbouwen met een chatbot?
  • Lotte Willemsen (Hogeschool Utrecht) – Inhaken op social media, hoe doe je dat?
  • Hugo Marynissen (Antwerp management school) – Hoe kwam het Werkproces Crisiscommunicatie uit de verf tijdens de terreuraanslagen in Brussel?
  • Marnix van Gisbergen (Breda University of Applied Sciences) – Hoe kan virtual reality of augmented reality bijdragen aan de brand experience en visualisatie?
  • Marijke van Putten (Universiteit Leiden) – Wat zijn de oorzaken van consumenteninertie en hoe kan je deze verhelpen?
  • Saar Mollen (Universiteit van Amsterdam) – Welke communicatiestrategie is het meest effectief in het aanzetten tot gewenst consumentengedrag?
  • Frans Melissen (Breda University of Applied Sciences) – Wat is duurzaamheidsintelligentie en hoe kan dit binnen en door een organisatie ingezet worden om duurzaamheid te bevorderen?
  • Ben van Hamersveld (Winnaar SWOCC Scriptieprijs) – Wat zijn de effecten van free trials en communicatiestijl op de aankoop van online diensten?

Het programma

  • 12:30 Ontvangst
  • 13:00 Aanvang programma
  • 17:00 Borrel

De bijeenkomst is exclusief toegankelijk voor begunstigers van SWOCC. Bent u nog geen begunstiger maar wel geïnteresseerd? Mail dan naar info@swocc.nl voor de mogelijkheden. 

X